Tuesday, March 15, 2011

Finally!

dear diary...

yes! finally aku da dpt sedikit hint dr setiap persoalan yg membenakkan pale otak aku nii selame..alhmdulillah..sekurg2nye xla aku jadi cm org tak bape nak betul kan.. thnksla pade mereke2 yg duk perli2 aku slame nii.. " pemerlian itu mmg ade kebenarannye..n aku terpakse terime. " ahaaiii.. yg ini baru dinamakan dugaan.. yela, disaat aku dah kecapi kejayaan + keseronokan, namun dlm masa yg same jugak aku terpakse berdepan dgn realiti baru mcm ni.. no more dunia fantasi annie! come on! kembali seperti dulu.. n jadi diri yg sebenar! xelok kalau asyik nk hipokrit tak tentu fasal... 
now ni aku bru nk mengorak langkah.. even tak de sape yg sesuai utk aku sharekan suma n mintak sedikit pendapt..tp aku rase kputusan aku ni tak tersasarjauh sgtlah..tak salah kot utk aku mulekan hidup baru kt tempt org..myb sume ni kan dah pun ditentukn utk aku awal2 lagi..cume aku ni je yg degil sgt taknak terime ape yg dah ditetapkan..oke kot..tak salah cube sesuatu yg baru..mane tau interesting!

*********

mmm...mlm td aku btul2 cm org hilang akal..yela dr pg keje duk simpan je dlm ati n pale otak..benak! balik je kumon dlm kul 12 tgh mlm, mandi n kuar balik..actully mmg xde arh tuju..cume i need some space n breath utk melegekan sket je ruang hati ini..tah dr mane dtgnye kekuatan utk aku kuar tgh mlm..amik kak ana kt hotel (ckp kat kak ana emrgncy case) n trus je share pasal prob aku nii..tp tu pun berkias2.. tak cite totally..tak tau nape..cm ade gap je..btw sedikit lege bile dpt peluk some1 sambil ngis..ade gak yg taking care of me walau kak ana pun cm blur2 jee...teringt lak kate2 kak ana mlm td.. 

kak ana kate..

 " kite mintak tuhan tu beri kite bunge mawar yg wangi..tp tuhan beri kite kaktus berduri..kite mintak tuhan tu beri kite sesuatu yg membahgiakan, tp tuhan hnye pinjamkn kite kebahagiaan tu hanye utk seketika shje..hanya perlu bersabar utk terima suma yg telah kite perolehi walau kita sbnrnya langsung tak menginginkannya..nak atau taknak kite kne trus bersabar utk tggu waktu dan ketika tuhan tu berikan keadilan utk kite..sesungguhnye tuhan tu adalah sebaik2 perancang..dan keadilan yg bakal kite peroleh adalah yg paling terbaik buat kite..jadikan setiap ape yg berlaku itu sbgai pngalamn hidup..pangalamn tu kan menjadikan kite insan lebih matang..." 

thnks kak ana..maafkan annie sbb ganggu waktu rehat kak ana..hmm...lps antr kak ana..sempat lagi aku merewang2 atas jln rayee...huiisshh..mmg touchinglah..dgn lagu yg kua kat radio xleh bla nyee...bodoo jeee aku rasee...berantu!! at last dah kpnatan ronde mlm2 brula balik...dlm kul 3.40 pagi cmtu..gilo annie! pagi ni bgun tido..muke dah mcm ape tah..ahaaii..pdn muke den! cari pasal sndiri kan..ni lah akibatyee..dgn kene marah lagi sbb curik2 kua tgh mlm..hisshh!

*********


Annie Syazwanie==> * " kite mintak tuhan tu beri kite bunge mawar yg wangi..tp tuhan beri kite kaktus berduri..kite mintak tuhan tu beri kite sesuatu yg membahgiakan, tp tuhan hnye pinjamkn kite kebahagiaan tu hanye utk seketika shje.."

    • Farid Zaini smua itu untuk menguatkan kita....:)
      about an hour ago ·
    • Annie Syazwanie kuatkah sy?haha~ btw..pngalamn mematangkan kite kan..
      about an hour ago ·
    • Farid Zaini annie kuat..tau x..kaktus bduri boleh mnghasilkan bunga yang cantik..dan kbahagiaan hanya seketika u2k mberi ruang kpd kbahagiaan lain u2k datang..tuhan mngajar kita u2k bsabar.mjadi kuat dn redha ats sgala ssuatu. sm sprti rama2 yg b'usaha kluar dr kpompong..bukan snng tp ad hikmah ats stiap ksusahan..
      54 minutes ago · · 1 personLoading...
    • Annie Syazwanie huh! soo touchinglah farid..btw thks a lot shabat! (^^,)
      51 minutes ago ·

No comments:

Post a Comment